آرشیو صدابيشتر



4 واحد تولیدی گلستان، نشان حلال گرفتند سرپرست اداره کل استاندارد گلستان با حضور در شرکت های پگاه گلستان و نیز گلستان صباح در هفته دولت، پروانه حلال این واحدهای تولیدی را به آنان اعطا کرد.
سرپرست استاندارد گلستان گفت: شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلستان برای 3 محصول خود شامل شیر پاستوریزه، شیر فرادما و شیر خشک و شرکت های صنایع غذایی گلستان عصاره، گلچین قابوس و فرآورده های لبنی گلستان صباح به ترتیب برای محصولات کنسرو رب گوجه فرنگی و پنیر خامه ای پروانه کاربرد نشان حلال دریافت کردند.
سیدمهدی حسینی اظهار داشت: شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلستان پیشتر موفق به دریافت نشان حلال برای محصولات خود شده بود و در فرایند اخیر، پروانه کاربرد نشان حلال این فراورده ها را با ارسال مدارک و بررسی مجدد، تجدید شد اما سه تولیدکننده دیگر، برای نخستین بار موفق به دریافت پروانه نشان حلال شدند.
سرپرست استاندارد گلستان افزود: طبق تبصره 2 ماده 7 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، سازمان ملی استاندارد تنها مرجع رسمی اعطای نشان حلال در کشور است که موظف است ضمن اطمینان از انطباق محصول با موازین فقه اسلامی، نسبت به صدور استاندارد حلال و نظارت بر اجرای آن اقدام نماید.
حسینی در پایان یادآور شد: اقبال محصولات تولیدی ایران برای صدور به خارج از مرزهای کشور مستلزم جلب اعتماد جامعه هدف مشتریان محصولات حلال در دنیاست که در حال حاضر جمعیتی بالغ بر 5 میلیارد اعم از مسلمان و غیرمسلمان را تشکیل می دهند.