آرشیو صدابيشتر

استاندار گلستان: پخش تبلیغات کالاهای آسیب رسان و غیر استاندارد از رسانه ها، قابل چشمپوشی نیست
استاندار گلستان در یازدهمین جلسه شورای استاندارد استان گفت: پخش تبلیغات کالاهای آسیب رسان و غیر استاندارد که بنا به تشخیص سازمان ملی استاندارد ایران و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، احصاء و اعلام شده اند، قابل چشمپوشی نیست.
محمد علی زنگانه در جمع مدیران دستگاه های اجرایی با اشاره به بند ج ماده 7 قانون احکام دائمی توسعه و نیز تبصره 3 ماده 14 قانون تقویت و توسعه استاندارد گفت: عدم توجه رسانه ها به ویژه رسانه ملی به کالاهای آسیب رسان و نیز کالاهای غیر استاندارد به هیچ وجه قابل چشمپوشی و اغماض نیست و توجه به این موضوع مهم در سلامت مصرف کنندگان، مورد تاکید است.

وی با یادآوری اینکه سلامت و ایمنی مردم استان، یکی از موضوعات مورد تاکید استان برای کار ویژه است، گفت: از سال آینده، اهتمام دستگاه های اجرایی استان به رفع مشکلات مردم، یکی از محورهای امتیازدهی به دستگاه های مشارکت کننده در جشنواره شهید رجایی خواهد بود.
وی تصریح کرد: سه شاخص برنامه محور و در مسیر توسعه بودن دستگاه های اجرایی، اهتمام آنان به تحقق مصوبات سفر و نیز اهتمام به رفع مشکلات مردم استان می بایست به عنوان سه شاخص مهم برای ارزیابی عملکرد ادارات قرار گیرد.
در این جلسه مدیرکل استاندارد گلستان نیز ضمن ارائه گزارش از اقدامات استاندارد در دولت سیزدهم، مصوبات جلسه پیشین شورای استاندارد را که به دلیل فقدان یا کمبود اعتبارات، به طور کامل اجرایی نشده بود طرح نمود و با اشاره به ضرورت طرح ها و مصوبات پیشنهادی خواستار  حمایت استان برای عملیاتی کردن این طرح ها و تامین اعتبار جهت راه اندازی آزمایشگاه های غیرفعال استان شد.