social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

مدیرکل

بيشتر

دوشنبه1401/10/26

09:55:3

108

کشف و توقیف 2 محموله فراورده پلی استایرن فاقد نشان استاندارد در گنبد کاووس

مدیرکل استاندارد استاندارد گلستان از کشف و توقیف 2 محموله فراورده  بلوک های پلی استایرن (یونولیت سقفی) فاقد نشان استاندارد در شهرستان گنبدکاووس خبر داد.
 به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد گلستان، سید مهدی حسینی ضمن بیان خطرات استفاده از بلوکهای سقفی پلی استایرن غیر استاندارد افزود:  این 2 محموله از استان های مجاور به مقصد استان گلستان بارگیری شده بود و به محض تخلیه در واحد های صنفی با همکاری پلیس اماکن انتظامی  و اداره استاندارد شهرستان گنبد کاووس  توقیف، پلمب و از توزیع آن جلوگیری شد و پرونده واحد های متخلف جهت رسیدگی به مرجع قضایی ارسال گردید.
 وی با بیان اینکه استفاده از مواد اولیه نامرغوب و غیر استاندارد در پلی استایرن می تواند باعث ایجاد گازهای سمی و اشتعال بلوک ها هنگام آتش سوزی شود تصریح کرد: این امر می تواند درصد تخریب ساختمان را افزایش داده و خطرات جانی به همراه داشته باشد.
حسینی در ادامه گفت: بلوک های پلی استایرن سقفی از مصالح مورد استفاده در صنعت ساختمان بوده که با توجه به بحث سبک سازی ساختمان و وزن کمتر این فراورده در مقایسه با سایر بلوک های سقفی سفالی و یا سیمانی، به کارگیری آن در ساخت و ساز بسیار مورد توجه قرار گرفته است.
دبیر شورای استاندارد استان با اشاره به اینکه مواد اولیه در تولید پلی استایرن باید از دانه های کند سوز باچگالی مناسب و ابعاد ذکر شده دراستاندارد مربوط برخوردار باشد، تصریح کرد: این شرایط از اشتعال و آتش سوزی جلوگیری می کند.
حسینی افزود: تراکم و مقاومت فشاری و نیز ضد اشتعال بودن از ویژگی هایی است که یک پلی استایرن مرغوب و استاندارد باید ازآن برخوردار باشد.
مدیرکل استاندارد گلستان در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف در حوزه استاندارد، مراتب را به سامانه تلفنی 1517 یا سامانه پیامکی 30001517 اطلاع دهند و یا با ارسال کد 10 رقمی مندرج در زیر نشان استاندارد روی کالا، به سامانه پیامکی 10001517 به صورت رایگان از اصالت پروانه کاربرد علامت استاندارد اطمینان حاصل نمایند.
 

تصاویر