social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار استان

بيشتر

دوشنبه1401/9/28

14:00:3

92

آموزش بیش از 4 هزار نفر ساعت برای کارکنان و کارشناسان استاندارد گلستان

مدیرکل استاندارد گلستان از برگزاری 4 هزار 734 نفرساعت دوره آموزشی برای کارکنان خود و کارشناسان استاندارد طی سال جاری خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد گلستان، سید مهدی حسینی اظهار داشت: طی سال جاری، 4 هزار و 124 نفرساعت دوره آموزشی برای کارکنان اداره کل برگزار شد که نسبت به برنامه مصوب سازمان ملی استاندارد ایران، تحقق 121 درصدی داشته است.
حسینی دوره های آموزشی اکسل پیشرفته، آشنایی با روش های کنترل و  نظارت و آزمایش ادواری اوزان و مقیاس های وسایل سبک و سنگین، اندازه شناسی و غذای حلال و نیز کنترل کیفیت و استاندارد اجباری را از مهم ترین دوره های برگزار شده برای کارکنان استاندارد نام برد و اظهار داشت: که این دوره های آموزشی به صورت حضوری و غیر حضوری برگزار شد.
به گفته حسینی، کارشناسان استاندارد طی سال جاری نیز 610 نفرساعت آموزش دیدند که نسبت به برنامه مصوب سازمان ملی استاندارد ایران، تحقق 99 درصدی داشته است.
دبیر شورای استاندارد استان خاطر نشان کرد: به موجب ماده 21 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، سازمان ملی استاندارد ایران می تواند برای انجام وظایف خود اشخاص حقیقی و حقوقی را به عنوان کارشناس رسمی استاندارد انتخاب و از آنها استفاده کند.
وی با بیان اینکه کلیه کارشناسان استاندارد موظف هستند هنگام تمدید پروانه کارشناسی خود گواهی گذرندان دوره های آموزشی مورد قبول در طول مدت اعتبار پروانه سالانه حداقل به مدت 20 ساعت را ارائه نمایند، گفت: این آموزش ها از طریق سازمان، ادارات کل و مراکز آموزشی همکار تأیید صلاحیت شده سازمان و پژوهشگاه استاندارد صورت می گیرد.
مدیرکل استاندارد گلستان در پایان افزود: عامل تحقق برنامه را برنامه ریزی به موقع، پایش مستمر و مداوم برنامه پیش بینی شده و عدم واگذاری برنامه به پایان سال، پیگیری، مشاوره و نظارت مستمر بر تقویم آموزشی و برگزاری دوره های آموزشی شرکت های همکار آموزشی دانست.