social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار استان

بيشتر

پنجشنبه1401/10/1

07:59:5

53

بررسی 38 پرونده در کمیسیون ماده 42 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد

کمیسیون ماده 42 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد در استان گلستان در پنجمین  جلسه خود به پرونده 7 واحد تولیدی رسیدگی کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد گلستان، در پنجمین جلسه کمیسیون ماده 42 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد که با حضور قاضی دادگستری، مدیرکل استاندارد استان و اعضای کمیسیون ماده 42 برگزار شد، 7 پرونده از واحدهای تولیدی مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفت.
طبق ماده 41 قانون استاندارد: در صورتی که واحدهای تولیدی و خدماتی دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد یا تاییدیه از سازمان، اقدام به تولید کالا یا خدمات پایین تر از کیفیت استاندارد نمایند، موضوع در کمیسیون ماده (42) این قانون تصمیم گیری می شود.
کمیسیون ماده 42 مرکب از یکی از قضات دادگستری به انتخاب رئیس قوه قضاییه، مدیرکل استاندارد استان، نماینده سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان، نماینده اتاق های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، تعاون مرکزی و اصناف ایران حسب مورد می باشد که با ملاحظه شرائط و امکانات خاطی و دفعات تخلف، مراتب را به مرجع قضایی ذیصلاح ارجاع می کند.
گفتنی است در سال جاری 38 پرونده از واحد های تولیدی در کمیسیون ماده 42 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد در استان گلستان مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفته است.
 

تصاویر