social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار استان

بيشتر

دوشنبه1401/10/5

09:21:3

107

در 9 ماهه نخست سال 1401 449 مورد اظهارنامه صادراتی و وارداتی در گلستان بررسی شد

رئیس اداره ارزیابی کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی استاندارد گلستان از بررسی 449  اظهارنامه صادراتی و وارداتی طی 9 ماهه نخست سال 1401 در گلستان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد گلستان مسعود خسروی اظهار داشت: هر کالایی که از مرزهای مشترک استان با دیگر کشورها وارد یا از آن خارج می شود، چنانچه مشمول استاندارد اجباری باشد، جهت ارزیابی انطباق آن کالا با استاندارد مربوط و چنانچه مشمول استاندارد اجباری نباشد، جهت تعیین ماهیت و آنالیز آن، توسط گمرکات استان گلستان به استاندارد ارجاع داده می شود.
وی افزود: در 9 ماهه نخست سال 1401، 391 مورد اظهارنامه صادراتی از گمرک استان به استاندارد ارجاع شد که از این تعداد، 359 فقره، مربوط به کالاهای مشمول استاندارد اجباری و مابقی کالاهای غیر مشمول استاندارد اجباری بود که به منظور سنجش انطباق کالا و تعیین ماهیت آن مورد بررسی قرار گرفت.
خسروی ضمن اظهار این مطلب که خوشبختانه تمامی محموله های صادارتی مشمول استاندارد اجباری مورد بررسی با استاندارد انطباق داشته و نتیجه منجر به صدور 359 گواهی انطباق کالاهای صادراتی در استان شد، افزود: برنامه محول شده به استان گلستان از سوی سازمان ملی استاندارد ایران، بررسی 354 اظهارنامه صادراتی بوده است که با توجه به عملکرد ما در 9 ماهه نخست سال جاری(359 مورد)، منجر به تحقق 110 درصدی این آیتم شد.
وی در ادامه افزود: طی این مدت همچنین 58 اظهارنامه وارداتی مورد بررسی قرار گرفت که از این تعداد، 53 فقره مشمول استاندارد اجباری و 5  مورد غیرمشمول بوده است.
مسعود خسروی در ادامه بیان داشت: اظهارنامه های وارداتی نیز تماماً با استاندارد مربوط انطباق داشت و لذا 53 گواهینامه انطباق وارداتی طی 9 ماهه نخست سال 1401 صادر شد.
رئیس اداره ارزیابی کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی استاندارد گلستان یادآور شد: برنامه تکلیفی سازمان ملی استاندارد ایران در خصوص بررسی اظهارنامه های وارداتی، 43 اظهارنامه بوده است که عملکرد این اداره کل منجر به تحقق 123 درصدی این آیتم شد.