social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار استان

بيشتر

پنجشنبه1401/10/15

08:17:2

43

مدیرکل استانداردگلستان اعلام کرد؛ آمادگی برای ایجاد قرارگاه دیپلماسی کیفیت صادرات

مدیـرکل اسـتاندارد گلسـتان گفـت: آمادگـی داریـم قـرارگاه دیپلماسـی کیفیـت صـادرات محصولات کشاورزی مطابق با استانداردهای کشـورهای مقصد صـادرات را در گلسـتان راه انـدازی کنیـم.
به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد گلستان، سـید مهـدی حسـینی در نشسـت اعضـای کمیسـیون کشـاورزی اتـاق بازرگانـی گـرگان اظهـار کـرد: زبـان امـروز دنیـا زبـان استاندارد هاسـت و ا گـر محصولـی را بخواهیـم صـادر کنیـم بایـد مطابـق قاعـده و قانـون و در چارچـوب اسـتاندارد باشـد.
وی گفـت: آمادگـی داریم قرارگاه دیپلماسـی کیفیت صادرات محصولات کشـاورزی در گلسـتان راه اندازی و زیرساخت های آزمایشگاه کیفی مطابق با استانداردهای مورد نظر کشورهای مقصد صادرات هستند را در استان احداث کنیم.
حسـینی افـزود: پژوهشـکده اسـتاندارد در اسـتان گلسـتان فعـال شـده آمادگی این را داریم در حوزه های مربوط به کیفیت محصولات کشاورزی برای افزایش صادرات از آن بهره برداری کنیم.
حسینی افزود: ما قادر هستیم مطابق با استاندارد ها کشورهایی که هدف صادرات بوده و یا مطابق با استاندارد های بین المللی آزمایشگاه تعیین سموم و آلاینده ها را در استان ایجاد کنیم.
مدیرکل استاندارد گلستان ادامه داد: محصول کارخانه های خوراک دام و طیوردر کشور مشمول استاندارد اجباری کیفیت محصولشده اند و تقریبا 20 درصد از این کارخانه ها در استان گلستان مستقر و مشغول تولید محصول هستند که کمک می کند حداقل کیفیت ها در خوراک دام رعایت شود.