social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار استان

بيشتر

شنبه1401/10/17

10:15:0

66

بررسی بیش از یک هزار تن محموله مشتقات نفتی در مرز های گلستان

رئیس اداره ارزیابی کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی استاندارد گلستان از بررسی 14 محموله صادراتی فرآورده های مشتقات نفتی به وزن یک هزار و 186 تن در 9 ماهه نخست سال 1401 خبر داد.
به گزارش روابط عمومی استاندارد گلستان، مسعود خسروی اظهار داشت: این مشتقات نفتی متعلق به واحد های تولیدی استان بوده که وزنی معادل یک هزار و 186 تن داشته و شامل 14 تانکر توسط اداره کل استاندارد در محل گمرکات استان مورد بازرسی و نمونه برداری قرار گرفت.
وی یادآور شد: از این محموله ها 36 مورد نمونه برداری و جهت انجام آزمون به آزمایشگاه های همکار تایید صلاحیت شده و مجاز فرآورده های نفتی ارسال شده است.
خسروی ادامه داد: محموله های نفتی شامل روغن های موتور و دنده و روغن پایه می شود که پیش از صادرات از سوی نمایندگان اداره کل استاندارد مورد بازرسی قرار گرفته و به شکل تصادفی نمونه برداری و آزمون می شوند.
وی تصریح کرد: بررسی این محموله ها با هدف اجرای دستورالعمل ماده ۴۵ آئین نامه اجرایی مواد ۵ و ۶  قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با موضوع نمونه برداری از محموله های نفتی صادراتی انجام شده است.
رئیس اداره ارزیابی کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی استاندارد از بازرسی، نمونه برداری، آزمون و پلمب 2 محموله روغن سوخت تقطیری به وزن حدودا 903 تن در همین بازه زمانی خبر داد واظهار داشت این محموله آماده پلمب جهت بارگیری و صادارت است.
مسعود خسروی با بیان اینکه صادرات مشتقات نفتی با نظارت استاندارد انجام می شود، افزود: بررسی این اظهارنامه ها به جلوگیری از قاچاق مشتقات و فرآورده های نفتی کمک می کند.