social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار استان

بيشتر

دوشنبه1401/11/10

13:45:1

313

دومین جلسه هماهنگی ادارات کل استاندارد منطقه یک کشور برگزار شد

دومین جلسه هماهنگی ادارات کل استاندارد منطقه یک کشور با حضور رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران، مدیرکل امور مالی و ذیحسابی سازمان ملی استاندارد ایران، مدیران کل استاندارد گلستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی و سرپرست ادارات کل خراسان جنوبی و سمنان به میزبانی اداره کل استاندارد گلستان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد گلستان، رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران گفت: این جلسه با محوریت کیفیت، کمیت و کم فروشی و بررسی مسائل مهم سازمان ملی استاندارد تشکیل شده است.
سید محمود هاشمی افزود: پیرو مصوبات یکصد و شانزدهمین جلسه شورای عالی استاندارد و دستور رئیس جمهور مبنی بر پیگیری سازمان ملی استاندارد ایران در مورد کیفیت و کم فروشی، ادارات کل استاندارد سراسر کشور مسئول پیگیری این مهم هستند.
هاشمی در ادامه گفت: دستور العمل های حوزه پیش بسته بندی در حال بررسی و تصویب است و اقدامات عملیاتی آن نیز در سطح کشور در حال انجام است.
وی گفت: یکی از مهم ترین وظایف مرکز ملی تایید صلاحیت ایران نظارت بر آزمایشگاه های همکار و شرکت های بازرسی است که نقش بسزایی در کیفیت محصولات و جلوگیری از کم فروشی دارند.
سید محمود هاشمی اظهار داشت: طی 9 ماه نخست سال 1401 حدود 700 مجوز فعالیت به آزمایشگاه های همکار و شرکت های بازرسی در مرکز ملی تایید صلاحیت صادر شده است.
سید محمود هاشمی خاطر نشان کرد: رویکرد جدید مرکز ملی تایید صلاحیت استفاده از ظرفیت های استان ها برای نظارت و تایید صلاحیت آزمایشگاه های همکار و شرکت های بازرسی است و این دست پرونده ها به تدریج به استان ها واگذار می شود.
مدیرکل استاندارد گلستان نیز گفت: پایش کیفیت و کمیت محصولات در استان طی ده ماه نخست سال جاری به صورت جدی در دستور کار اداره کل استاندارد است.
حسینی در پایان افزود:  سطح کیفیت و کمیت محصولات واحدهای تولیدی و همچین در سطح بازار استان به صورت روزانه در حال پایش و بررسی مستمر است.

 

تصاویر