استانی بيشتر

استاندارد، مرجع رسمی تعیین جایزه ملی کیفیت است

مدیرکل استاندارد گلستان گفت: مرجع رسمی تعیین جایزه ملی کیفیت، سازمان ملی استاندارد ایران است.

سیدمهدی حسینی در گفتگو با پایگاه خبری اطلاع رسانی استاندارد گلستان گفت: مطابق بند 20 ماده 7 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، مصوب سال 1396 مجلس شورای اسلامی، سازمان ملی استاندارد ایران، مرجع رسمی تعیین جایزه ملی کیفیت و برگزاری مراسم مربوط و اعطای جایزه مزبور در کشور می باشد و هیچ مرجع و سازمان دیگری مجوز اعطای این جایزه و برگزاری مراسمات مربوط به آن یا تحت عنوان کیفیت را در کشور ندارد.
وی افزود: نظامنامه جایزه ملی کیفیت ایران، در دوره تحولی سازمان ملی استاندارد ایران مورد بازنگری قرار گرفته و به مدل کیفیت جهان اسلام مبنی بر مجهز بودن به دانش روز، مبانی فکری اسلام و ارزشهای بنیادین انقلاب اسلامی، منویات امامین انقلاب، منویات نظام جمهوری اسلامی و ظرفیت های جهان اسلام، نیل پیدا کرده است.
مدیرکل استاندارد گلستان در ادامه گفت: بر اساس این نظامنامه، عملیات اجرایی و برگزاری جایزه ملی کیفیت ایران به پژوهشگاه استاندارد ایران واگذار شده است و کلیه شرکت ها و سازمانهای علاقمند و متقاضی حضور در فرایند دریافت جایزه ملی کیفیت ایران در سطح تندیس، تقدیرنامه اشتها و گواهینامه می بایست درخواست خود را به پژوهشگاه استاندارد کشور ارائه نمایند.
وی یادآور شد: جایزه ملی کیفیت ایران در دوره آتی در 8 حوزه آموزش، بهداشت و درمان، بخش خصوصی، بخش دولتی و عمومی، بخش تولید، بخش صنایع کوچک، بخش خدمات و بخش محصولات دانش بنیان و فناورانه با هدف ارزیابی تعالی سازمانها برگزار و اعطا می شود.
دبیر شورای استاندارد گلستان خاطرنشان ساخت: متقاضیان می توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به وبسایت پژوهشگاه استاندارد به نشانی https://www.standard.ac.ir  مراجعه نمایند.