استانی بيشتر

زنان خانه دار جامعه هدف آموزش های استاندارد

در نشست استاندارد و اداره کل امور بانوان استان در آستانه هفته دولت، در خصوص آموزش استاندارد به زنان خانه دار، گفتگو و همفکری شد.

در جلسه مشترک مسئول روابط عمومی و مشاور امور بانوان استاندارد با مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان، در خصوص چگونگی شناسایی و ایجاد تشکل هایی از زنان خانه دار برای آموزش استاندارد و مهارت های زندگی به آنان همفکری شد.
مسئول روابط عمومی اداره کل استاندارد گلستان در این نشست گفت: امروزه استاندارد، گستره خدمات و نظارت های خود را توسعه داده و از صرف نظارت بر کالاها و خدمات گامی جلوتر نهاده و به حوزه استانداردهای رفتاری ورود کرده است.
فرشته سلطانی افزود: این گستردگی دامنه فعالیت ها، ظرفیت بسیار مناسبی برای ارتقاء سطح دانش و آگاهی خانواده ها ایجاد کرده است. ضمن اینکه هنوز در خصوص نظارت استاندارد بر کالاهایی نظیر طلا، لوازم خانگی و یا خدماتی نظیر آسانسور، شهر بازی، جایگاه های عرضه سوخت مایع و ...، جوامع هدف بسیاری وجود دارند که اشراف کاملی به این حوزه ها که از آنان خدمت دریافت می کنند ندارند.
وی افزود: اطلاع مردم از خدمات استاندارد، موجبات آگاهی آنان از حقوقی که بر ذمه تولیدکنندگان کالا و خدمات، دستگاه های اجرایی و به ویژه استاندارد دارند، می شود و این ما را در احقاق حق الناس یاری می کند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری ضمن اعلام این مطلب که دسترسی به بانوان خانه دار ممکن است با چالش ها و مشکلاتی روبرو شود، آمادگی خود را برای شروع این دوره های آموزشی اعلام نمود.
آرزو رجبی افزود: آموزش زنان شاغل را که در وجهی دیگر از زندگی خود، خانه دار نیز هستند، می توان نقطه آغازی برای اجرای این طرح دانست که از ظرفیت بالایی برای کار و فعالیت برخوردار است.
این نشست در آستانه هفته دولت برگزار شد و جلسات هماهنگی برای اجرایی کردن آن مصادف با هفته استاندارد، ادامه دارد.

سایر تصاویر: