آرشیو صدابيشتر
50 پرونده در کمیته تائید صلاحیت مدیران کنترل کیفیت گلستان بررسی شد رئیس اداره آموزش و ترویج استاندارد گلستان از بررسی 50 پرونده در کمیته تایید صلاحیت مدیران کنترل کیفیت خبر داد. رئیس اداره آموزش و ترویج استاندارد گلستان از بررسی 50 پرونده در کمیته تایید صلاحیت مدیران کنترل کیفیت خبر داد.
به گزارش روابط عمومی استاندارد گلستان، مینا چهره گشا اظهار داشت: کمیته تائید صلاحیت مدیران کنترل کیفیت با حضور اعضای کمیته تأیید صلاحیت استاندارد در شهریور ماه تشکیل جلسه داد و طی این جلسه 50 پرونده مورد بررسی قرار گرفت که  با صدور گواهی تائید صلاحیت برای  26 نفر و تمدید گواهی 17 نفر از مدیران کنترل کیفیت استان، موافقت شد.
چهره گشا با اظهار این مطلب که در این کمیته همچنین با استعفا 6 نفر و افزایش دامنه پروانه تأیید صلاحیت 1 نفر از مدیران کنترل کیفیت موافقت شد؛ گفت: این کمیته در راستای ماده 20 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد در پانزدهم و سی ام هر ماه در اداره کل استاندارد گلستان تشکیل می شود.
رئیس اداره آموزش استاندارد گلستان در ادامه به بررسی 7 پرونده در کارگروه ماده 7 آیین نامه تأیید صلاحیت علمی و فنی مدیران کنترل کیفیت استان گلستان اشاره کرد و گفت: اولین جلسه کارگروه در سال 99 با حضوراعضای کمیته تأیید صلاحیت و نمایندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نماینده ای از انجمن مدیران کنترل کیفیت، نماینده خانه صنعت، معدن و تجارت و نماینده واحدهای تولیدی تشکیل شد که نتیجه آن موافقت با صدور گواهی تائید صلاحیت  برای 6  نفر از مدیران کنترل کیفیت استان بود.
چهره گشا در خصوص تفاوت کمیته تایید صلاحیت و کارگروه ماده 7 این کمیته گفت: چنانچه رشته تحصیلی فرد متقاضی دریافت پروانه تأیید صلاحیت با زمینه فعالیت واحد مورد نظر مرتبط نباشد، بررسی صلاحیت فرد معرفی شده، بر عهده کارگروه ماده 7 آیین نامه تأیید صلاحیت علمی و فنی مدیران کنترل کیفیت است.
به گفته او: کمیته تایید صلاحیت به صورت ماهیانه برگزار می گردد اما کارگروه ماده 7  آیین نامه مذکور به تناسب نیاز تشکیل می شود و در آن، علاوه بر بررسی صلاحیت مدیران کنترل کیفیت غیر مرتبط با فعالیت واحد تولیدی، رسیدگی به شکایات واصله از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی در خصوص عملکرد مدیران کنترل کیفیت، بررسی تخلفات مدیران کنترل کیفیت و اعمال تنبیهات تعیین شده در آیین نامه برای متخلفین و رسیدگی به اختلافات مدیر عامل و مدیر کنترل کیفیت در محدوده وظایف تعیین شده توسط آیین نامه را نیز بر عهده دارد.
به گفته چهره گشا، موضوع مورد بررسی در جلسه اخیر کارگروه ماده 7 کمیته تایید صلاحیت مدیران کنترل کیفیت، عدم همخوانی رشته تحصیلی افراد معرفی شده با زمینه فعالیت واحد تولیدی بود که در نهایت با توجه به سوابق تجربی و دانش افراد متقاضی در زمینه مورد نظر، با صدور گواهی تایید صلاحیت برای 6 نفر از آنان، موافقت شد.