social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

آخرین اخبار

دوشنبه1403/1/27

11:15:1

49

پلمپ و جمع‌آوری 69 تجهیز غير استاندارد شهربازی‌ها در شهرستان‌های گرگان، کرد کوی، بندر ترکمن، بندر گز، قرق، فاضل آباد و علی آباد

مدیر کل استاندارد گلستان گفت: نوروز 1403 با بازرسی استاندارد از شهربازی های استان گلستان همراه بود.
سید مهدی حسینی اظهار داشت: با توجه به اهمیت ایمنی استفاده از تجهیزات شهربازی و زمین های بازی و جلوگیری از حوادث ناگوار برای استفاده کننده گان این تجهیزات، طرح ویژه نوروزی از 15 اسفند سال گذشته لغایت 15 فروردین سال 1403 سطح استان اجرا شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد گلستان، سید مهدی حسینی گفت: در راستای حفظ سلامت و ایمنی استفاده کنندگان تجهیزات تفریحی، کارشناسان استاندارد گلستان طی 3 مرحله از 199 تجهیز مستقر در 47 شهربازی استان بازرسی به عمل آوردند.
وی افزود: در بازرسی‌های بعمل آمده، 54 تجهیز بازی غیر استاندارد شناسایی و پلمب و 15 تجهیز غیر استاندارد نیز به دلیل عدم اخذ تاییدیه استاندارد جمع آوری گردید.
مدیر کل استاندارد گلستان با بیان اینکه هر ساله حوادث ناگواری از وسایل و تجهیزات بازی معیوب برای استفاده کنندگان که عمدتا کودکان و نوجوانان می‌باشد اتفاق می افتد گفت: تجهیزات بازی مستقر در شهربازی ها و زمین های بازی توسط شورای عالی استاندارد مشمول استاندارد اجباری اعلام شده اند و مطابق قوانین و مقررات کالاهای مشمول استاندارد اجباری استفاده از تجهیزات فاقد تاییدیه ایمنی توسط بهره برداران ممنوع می‌باشد، لذا با عنایت به این موضوع تجهیزات نصب شده در مراکز تفریحی باید دارای استاندارد ساخت، نصب و بهره برداری باشد.
دبیر شورای استاندارد گلستان با بیان اینکه افزايش ايمني تجهيزات بازي پارک‌ها و شهربازي‌ها نيازمند همکاري بيشتر مسئولان ذيربط است،خاطر نشان کرد: از مسئولين و ارگان‌هاي ذيربط از جمله شهرداري‌ها خواستاريم که به اين موضوع توجه و اهتمام ويژه‌اي داشته باشند و اقدامات لازم را در خصوص استاندارد سازی تجهیزات پارکها و زمین های بازی به‌عمل آورند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: بهره برداران و مالکین می بایست تصویری از گواهینامه استاندارد صادر شده برای آن تجهیز را به جهت ایجاد اطمینان خاطر استفاده کنندگان در کنار تمامی تجهیزات تفریحی نصب نمایند.