مدیرکل استاندارد گلستان اظهار داشت: طی 9 ماهه نخست سال جاری، 13 کمیته تایید صلاحیت علمی و فنی مدیران کنترل کیفیت برگزار شده که در نتیجه آن 138 پروانه تایید صلاحیت برای مدیران کنترل کیفیت واحدهای تولیدی صادر و 55 فقره پروانه نیز تمدید شده است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد گلستان؛ سید مهدی حسینی با اعلام این خبر افزود: مدیران کنترل کیفیت معرفی شده از سوی واحد تولیدی قبل از آغاز به کار، باید دورههای آموزشی تخصصی و عمومی لازم را تحت نظارت این اداره کل با موفقیت سپری کنند که برخی از این آموزشها شامل قوانین کلی سازمان ملی استاندارد، شرح وظایف مدیران کنترل کیفیت و آشنایی تخصصی با روشهای آزمون فرآورده تولیدی مورد نظر است که دورههای مورد نیاز این افراد به طور مستمر توسط اداره استاندارد سازی و آموزش و ترویج این اداره کل برگزار میشود.
حسینی با اشاره به اینکه صدور یا تمدید پروانه تایید صلاحیت مدیران کنترل کیفیت، منوط به گذراندن دورههای آموزشی مربوط به مدت حداقل 16 ساعت در طی یک سال است، خاطر نشان کرد: براساس آیین نامه تایید صلاحیت علمی و فنی مدیران کنترل کیفیت، مدت اعتبار پروانه 2 سال از زمان صدور و تمدید پروانه تایید صلاحیت بوده و بر این مبنا کارشناسان این اداره کل مطابق با شرح وظایف مدیران کنترل کیفیت؛ به فعالیتهای آنان در واحدهای تولیدی، نظارت مستمر دارند.
وی با اشاره به اهمیت وجود مدیران کنترل کیفیت در واحدهای تولیدی، آنها را بازوان نظارتی و اجرایی استاندارد در محلهای تولید دانست و گفت: نظارت دقیق و مسئولانه مدیران کنترل کیفیت بر فرآوردههای تولیدشده، با مطابقت محصول نهایی با استاندارد رابطه مستقیم دارد.