social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

آخرین اخبار

سه‌شنبه1401/11/4

12:28:2

236

اولین نشست تخصصی استاندارد با اعضای کمیته متناظر TC-165

اولین نشست تخصصی مدیرکل استاندارد گلستان با رئیس، معاونین دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و اساتید و اعضای کمیته متناظر TC-165برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد گلستان، سید مهدی حسینی گفت: سازمان ملی استاندارد ایران با عنایت به اهمیت استانداردسازی و کاربرد استانداردهای بین المللی در عرصه تجارت جهانی و به منظور مشارکت موثر جمهوری اسلامی ایران در فعالیت های سازمان بین المللی استاندارد (ISO)، اقدام به تشکیل کمیته های متناظر که وظیفه تدوین استانداردهای بین المللی را بر عهده دارند، می نماید.
حسینی افزود:  این کمیته ها متشکل از صاحب نظران و خبرگان از گروه های فراگیر ذیربط و ذینفع کشور می باشد.
دبیر شورای استاندارد استان گفت: سابقه طولانی و درخشان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در حوزه چوب و جنگل، وجود اساتید مجرب، مشارکت فعال آنان در پاسخگویی به اسناد و مدارک مرتبط با استاندارد های بین المللی و نیز وجود واحدهای تولیدی برتر در این صنعت، از امتیازات این دانشگاه برای فعالیت کمیته متناظر سازه های چوبی محسوب می شود.
وی هدف از استقرار این کمیته را بررسی متن پیش نویس استانداردهای بین المللی و ارائه نقطه نظرات ایران بر روی استاندارد های بین المللی ذکر کرد.
حسینی با اعلام رضایت از فعالیت های کمیته فنی متناظر TC165 خواستار توسعه و استقرار هر چه بیشتر این دست کمیته های متناظر در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان شد.
در انتها مدیرکل استاندارد گلستان ضمن تشکر از اعضای پیشین کمیته متناظرTC-165  از اعضای این کمیته با اهدا لوح سپاس تقدیر کرد.
لازم به ذکر است کمیته فنی متناظر TC165 دومین کمیته پس از استقرار کمیته متناظر TC-218 در استان بود که در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان مستقر می باشد.

 

تصاویر