social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

مدیرکل

بيشتر

دوشنبه1402/8/15

12:27:0

385

کشف بیش از سه هزار و 400 لیتر روغن موتور غیراستاندارد در استان گلستان

مدیرکل استاندارد استان از کشف و ضبط سه هزار و 437 لیتر انواع روغن موتور خودروهای مختلف در رامیان مینو دشت خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد گلستان؛ سید مهدی حسینی با اشاره به ماده 15 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد تاکید کرد: تمامی تولید کنندگان‌کالای مشمول استاندارد اجباری، موظف به اخذ گواهینامه استاندارد مطابق با نوع فرآورده‌های تولیدی و تمدید آن در زمان مشخص هستند.
حسینی با اشاره به رصد بازار توسط بازرسان این اداره کل و سایر دستگاه‌های ذیربط اظهار کرد: طی گشت مشترک با دادستانی و عوامل انتظامی شهرستان رامیان و خان ببین، بیش از سه هزار و 400 لیتر انواع روغن موتور کشف و ضبط شد.
مدیرکل استاندارد استان با بیان اینکه تولید، توزیع، تمرکز و فروش هرگونه کالا و خدمات با کیفیت پایین‌تر از استاندارد و یا فاقد نشان استاندارد و نیز استفاده از نشان استاندارد بر روی کالاها، بدون اخذ مجوز از سوی سازمان ملی استاندارد ایران،جرم تلقی شده و مجازات قانونی در پی دارد، به حساسیت این اداره به حقوق مصرف‌کنندگان اشاره کرد.
سید مهدی حسینی از شهروندان خواست تا به منظورحفظ سلامت و ایمنی جامعه، از مصرف هرگونه کالای فاقد استاندارد خودداری کرده و در هنگام خرید به نشان استاندارد و کد ده رقمی درج شده در ذیل علامت استاندارد توجه کنند.
وی در پایان گفت: شهروندان می‌توانند با ارسال کد ۱۰ رقمی به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ از اصالت کالای خریداری شده اطمینان حاصل کنند.

 

تصاویر