social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

مدیرکل

بيشتر

شنبه1402/10/30

13:19:5

160

بهبود کیفیت آرد و نان در دستور کار استاندارد در گلستان

مدیرکل استاندارد گلستان از تجدید نظر استاندارد ملی آرد گندم خبر داد و گفت: با ابلاغ این استاندارد میزان سبوس گندم موجود در انواع آرد بیشتر شده و در نتیجه باعث افزایش کیفیت آرد و نان خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد گلستان، سید مهدی حسینی افزود: با توجه به اینکه نان یکی از اقلام پر مصرف و تاثیرگذار بر سلامت آحاد جامعه است، سازمان ملی استاندارد ایران به استناد ماده ١٧ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد بر پخت و عرضه نان نظارت دارد و با تجدید نظر در استاندارد ملی آرد گندم به سوی بهبود کیفیت آرد و نان حرکت کرده است.
وی افزود: آرد با درصد سبوس بیشتر، رنگ تیره‌تری نسبت به دیگر آردها دارد، ولی کیفیت و ماندگاری نان تهیه شده از آن بهبود می‌یابد.
حسینی با اعلام اینکه متاسفانه در استان ما مردم بیشتر تمایل به استفاده از نان سفید و روشن‌تر دارند گفت: برای موفقیت در این راه علاوه بر کار تخصصی و فنی، فرهنگ‌سازی و آموزش بسیار تاثیرگذار است و نقش رسانه‌ھا در این زمینه قابل توجه است.
وی در پایان گفت: استفاده از آرد کامل در پخت نان علاوه بر کاهش کلسترول و جلوگیری از سرطان‌های مرتبط با سیستم گوارشی به دلیل وجود فسفر و کلسیم بیشتر به سلامت استخوان‌ها کمک می‌کند.